• szeptember 2008
    H K S C P S V
    « aug   okt »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

2008. szeptember hónapban írt cikkek

Bemutatkozik a Hybrid KIA cee’d

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 24.

Az októberi, “Mondial de l’automobile” párizsi motorshown, a Soul mellett egy új, hybrid cee’d tanulmány is bemutatásra kerül. A benzines-elektromos autóról még nem sokat tudni, de egyes értesülések szerint, 2010-re sorozatgyártásba kerülhet.

A benzin-elektromotorral ellátott cee’d, még csak koncepció, de a KIA tervei szerint, 2010-re az európai piacokon is megjelenhet . Korábban a Rio-ból is készült hybrid-prototípus, ám az tényleges gyártásba sosem került.
A kia-world értesülései szerint, az automata váltós hybrid cee’d-et alapesetben egy 122 lóerős 1.6 literes benzines, illetve egy 20 lóerős villanymotor fogja hajtani. Természetesen a hybrid változatba is belekerül a KIA új, számítógép-vezérlet start-stop rendszere,  és nagy hangsúlyt fordítanak az autó súlycsökkentésre is.
Mint, ahogy a képeken is látszik, az autó megjelenése nem sokban különbözik a normál változatától, egyedül a műszeróráknál jelenik meg három új digitális kijelző. A pontos technikai adatokról egyelőre semmit nem tudni, azokat majd a párizsi motorshow után hozzák nyilvánosságra.

Első égők cseréje – KiberLovag

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 20.

Van aki szereti, van aki nem, ha rám tör a rizsa, mindenesetre sok képes, részletes dokumentáció következik… a téma az első égők cseréje… :) Akit nem érdekel, ne olvassa… :p

Elöljáróban annyit, hogy írtatok módszert az index fórumon, de jómagam nem tartozom a kis kezű emberek közé, ergó, mikor bepróbálkoztam vele, pár dolog nem stimmelt… egyrészt felötlött bennem a női nemi szerv ideális mérete (már ha van ilyen, és bocs, ha obcén volt), másrészt azt a hiányosságot véltem felfedezni, hogy “vazelinos” kézzel még csak-csak ki lehet cserélni az első lámpatestek bizonyos égőit az ismertetett módszerel, de mondjuk egy indexnél már használhatatlan a dolog… Az alább ismertetett módszernél ráadásul nem kell az aksit kiszedni, és a másik oldalon sem kell a külső relé-, és biztosítékházat kipattintani…

Csapjunk hát a lovak közé, elsőként lássuk, mi is került bele:

Nem egy túlbonyolított dolog ez, a Homasitában 2500.- péz körül volt egy pár… magam részéről nem a hivalkodás (iszonyatkék-kamu-xenon-untánzat) a cél, és nem akarok semmiféle utólagos xenonos történetbe belebonyolódni, ahogy a 100W-os foncsorégetésnek sem vagyok híve… ez 55W, és papíron 50%-al többet ígér (fényerő), mint az átlag égők, a gyári Philipsnél mindenesetre jobb, még ha nem is 50%, legyen mondjuk csak 30%… fene se fogja megmérni… nem vakít, nem csicsás, és nem igényel semmi extrát… (a gyári égők tök jók tartaléknak, mert nekem, és mint olvastam sokaknak H4-es tartalék-készletet adtak valamilyen oknál fogva…)

Bonyolult eszköztár nem kell a művelethez, elég egy kis lapos csavarhúzó, meg egy 10-es villás… én kényelmes vagyok, hát használtam egy 10-es dugót is, de nem feltétel… Ahogy szokták mondani a főző-showkban: “minden háztartásban akad egy…” :)

Lássuk a szerelés menetét, első körben el kell távolítanunk a zárhíd feletti műanyag fedőt…

Ez elég rettentőn hangzik, de leginkább esztétikai elem, és mindösszesen 9db “bolha” tartja… ja, hogy mi az a bolha? Nos OK, térjünk ki erre is:

Alább, az első képen egy kiszedett “bolhát” tartok, igen, ez egy kis műanyag patentféle, vagy önfeszítő szegecs, de a szakzsargonban csak “bolha”… a második képen nyugalmi állapotban látható. Szóval a bolhát marha egyszerű kiszedni. A közepe láthatóan külön áll, ezt kell egy kis csavarhúzóval lenyomni, ekkor pattan egyet, ezután alányúlva már kint is van. Nyugi, nem törik könnyen, és minden boltban kapható! :) Az “igen bonyolult” visszarakást a maga idejében, addig is szedjük ki, mind a 9-et, és rakjuk őket félre, hogy a fenti burkolatot leszedhessük!

Következik a fényszóró rögzítő csavarjainak eltávolítása, a bal fényszórón mutatom, a túloldal persze szimetrikus. Három csavar maga a fényszóró-testet rögzíti, de egy negyediket is ki kell szedni, hogy a lökös műanyag tetejénél nyerjünk egy kis rugalmasságot… Mindegyik csavar 10-es, a felsőknél kényelmes a dugó-kulcs, az alsónál tán jobb a villás, főleg baloldalt. Ha kiszedtük őket, akkor a harmadik képen látható csavar mellett picit emeljük meg a lökös műanyagját, hogy a jól látható műanyag fül fölé emelkedjen.

Következik a fényszórótest kiforgatása. Az első képen látható a fényszóró alapállapotában. Aztán ahogy kiszedem, a módszer a következő. Kicsit előre húzva a két sarkánál meglazítom, feszíti magával a lököst, de ez bőven belefér. Ha már alá tudok nyúlni az ujjammal, akkor felfelé billentem, amíg alul kibújik a lökös mögül, ezután megint egyenesen előre, a sarkainál segítve, igény szerint, kicsit jobbra-balra kell játszani vele. Az utolsó két képen a kibillentett bal fényszóró-test látható.

Megfigyelhető, hogy a kábelek elég tartalékkal rendelkeznek, hogy az egész jól kiforgatható legyen, így kényelmesen eltávolítható bármelyik égőhöz tartozó zárókupak. Figyelem! A kupak visszarakásánál ügyeljünk, hogy jól zárjuk, mert különben párásodhat belülről a búra! Az egész műveletet célszerű száraz időben végezni amúgy, hogy ne a párás levegő kerüljön a fényszóróházba, később kicsapódást eredményezve! Cseréljük hát ki a kívánt égőt (jelen esetben a tompítottat), majd rakjuk vissza a zárókupakot gondosan! Mivel kényelmesen hozzáférünk, az égőről egyszerű lehúzni a kábeleket (ha szorul, a kis csavarhúzó segít aláfeszíteni), majd a rögzitőrugót kiakasztjuk, égő ki, égő be (a fülecske értelemszerűen illeszkedik, minden H7-es ilyen). Persze az égőknek a foglalatát szabad csak tapogatni, de ez gondolom nem újdonság, a dobozokon is jelölik… A rugót visszaakasztjuk, kábelt rádugjuk, és zárókupakot a helyére. Célszerű benézni elölről, nem-e ferde, de ekkora helykínálatnál aligha hibázhatunk. Aztán mielőtt visszarakjuk a fényszóróházat, próbavilágítás sem árt! Látható az előtte-utána fotó, az általam használt égő kicsit fehérebb, és erősebb, igaz ezt a fénykép ilyen fényviszonyok mellett nem igazán adja vissza.

A fényszóróházak visszarakása nem lehet probléma, a szétszedési művelet tükörképe az egész, ha ki bírtad szedni, vissza is megy, nem bonyolult. Célszerű a három rögzítőcsavart meghúzni, ellenőrizni, hogy minden az eredeti helyzetben van, majd a lökös csavarját betekerni. Ha mindkét ház a helyén, és minden égő világít bennük (érdemes tesztelni), akkor mehet vissza a felső takaró-műanyag is. Igazítsuk a helyére (adja magát rendsen), majd tegyük vissza a bolhákat! Ahogy korábban már ezt a képet láttuk, a bolha közepét fel kell húzni, ezután betolni a helyére a karimánál fogva, majd az ujjunkkal egyszerűen addig nyomni a közepét, amíg szintbe nem kerül… marhanehéz… :)

Remélem segít ez a kis írás többeknek, HTML ujjgyakorlatnak mindenesetre kiváló volt. Ha valami nem klappol, a fent linkelt fórumon általában megtalálható vagyok, több rutinos kollégával egyetemben, de azért azt tegyük hozzá, ha nem érzel magadban elég műszaki perverziót, jobb, ha az egészet rábízod egy “szagszervízre”, vagy egy megbízható haverra, aki fogott már kalapácsot a kezében valaha… :) Felelősséget természetesen nem vállalok… :p

A márka története

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 19.

Oldalunk fejlécébe felkerül egy új menüpont, amelyben képekkel illusztrálva ismerheti meg a KIA márka fejlődését a kezdetektől, egészen a cee’d megjelenéséig.
Reméljük, hasznosnak találja a fellelhető információkat, és legközelebb is ellátogat oldalunkra.

Párizsban mutatkozik be a start-stop automatikás Kia cee’d

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 18.


A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerű Kia cee’d-et felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhető start-stop automatikával (ISG – Idle Stop&Go). A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofőr benyomja a kuplungot és a gázt, az erőforrás azonnal újra életre kel. A rendszer egészen addig működőképes, míg az akkumulátor töltöttsége eléri a 75%-ot, ha ennél gyengébb, akkor automatikusan kikapcsol.

A rendszer 2009 elejétől rendelhető a benzines Kia cee’d-ekbe, ám néhány hónappal később már a dízelekhez is meg lehet majd rendelni ezt az extrát. A koreaiak szerint a start-stop rendszerrel kb. 15%-kal fogyaszt majd kevesebbet az autó, és ennyivel lesz kevesebb a szén-dioxid kibocsátása is. Az autót már Párizsban bemutatják, és várhatóan ekkor közlik majd az extra felárát is.

Mára már az is napvilágot látott, hogy a Bosch lesz a beszállítója, a KIA cee’d 2009-től forgalmazott ISG modelljének. Ő szállítja majd a start/stop automatikát (starter), a vezérlést és a főtengelyhez kapcsolódó érzékelőt.

A Bosch előrejelzése szerint 2012-re az Európában eladott autók felében megtalálható lesz majd az üzemanyag fogyasztást és a káros anyag kibocsátást jótékonyan befolyásoló motorleállító és indító automatika.

Újabb KIA gyár lesz Zsolnán?

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 18.

A Bloomberg hírszolgálat a dél-koreai Kia Motors autógyár szóvivőjére hivatkozva azt jelentette, hogy a cég az év végéig hoz döntést tervezett kelet-európai automotorokat gyártó üzemének helyszínéről, míg a szlovákiai sajtó már azt közli, hogy az országban tervez további 110-200 millió eurós beruházást a Kia.

A Hospodárske Noviny című lap szerint a motorgyártó üzem valószínűleg Zsolna közelében lesz, a dél-koreaiaknak ugyanis itt van az a nagy üzeme, ahol a Kia Motors “Ceed” és “Sportage” modelljeit gyártják.

A motorgyár azonban elsősorban a csehországi Hyundai autógyár részére termelne, a tervek szerint 2011-től, és teljes kapacitása évi 300 ezer autómotor előállítása lenne.

Mint ismeretes, a Kia a Hyundai konszern része. A motorgyártó üzem beruházásának startját 2009-re tervezik, de a hírek szerint kapacitásának nagyságáról sincs még végleges döntés.

MTI Eco

Jön a KIA SOUL

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 3.


Az elmúlt hetekben szerencsésebbek már a budapesti utakon is összefuthattak egy próbarendszámmal közlekedő, erősen maszkolt KIA SOUL prototípussal.
Igaz, az autót majd csak a párizsi autószalonon mutatják be, 2008. október 2-án (16:45 V/520 stand), de már sok részletet megtudtunk a városi „crossover”-ről.

A 4105mm hosszúságú, 1610mm magasságú elsőkerék-meghajtású autó, kézi- vagy automata váltóval, 2009. februárjától lesz kapható. A motorválaszték, a már Cee’d-ből is jól ismert 1.4-es, 109 lóerős, 135Nm nyomatékú benzines, az 1.6-os, 115 lóerős, 255Nm nyomatékú common-rail diesel, és a teljes mértékben alumíniumból készült 1.6-os, 126 lóerős, 156Nm nyomatékú benzinmotor.
Az autó kapcsán két nagyobb motor is szóba került, ám ezek valószínűleg Magyarországon nem lesznek elérhetőek. Így, csak az amerikai, illetve más európai piacon lesz rendelhető, a 126 lóerős 1.6-os diesel-, illetve egy 2.0-es 142 lóerős benzinmotorral.

Az új Kia Soul bőséges belső tere rendkívül könnyed beülést tesz lehetővé, az utastér fej-, láb- és válltere megegyezik, vagy meg is haladja sok nagyobb autó belső méreteit. Generous headroom (1020/1005 mm front/rear), legroom (1070/990 mm front/rear) and shoulder room (1403/1400 mm front/rear) will ensure that Soul can accommodate five large adults in genuine comfoA bőséges fejtér (1020/1005 mm elől/hátul), lábtér (1070/990 mm elől/hátul) és válltér (1403/1400 mm elől/hátul) biztosítja, hogy a Soul-ban öt felnőtt ember is kényelmesen elfér.