• június 2009
    H K S C P S V
    « máj   júl »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

2009. június hónapban írt cikkek

A cee’d sport csomagja is megújul

írta: Hírszerző - 2009. június 30.

Múltkor már bemutattunk pár képet az új KIA cee’d-ről, de az interneten most újabbak kerültek napvilágra a faceliftes,  sport csomagos változatról.

Képek a ráncfelvarrot KIA cee’d-ről

írta: Hírszerző - 2009. június 27.

Most a Nürnburgringen kapták lencsevégre a KIA egyik legsikeresebb modelljének új változatát, a KIA cee’d-et. Mivel az autó csak egy időszaki ráncfelvarráson, un. facelift-en, esik át, így alapformája változatlan maradt.
Az új típus gyártása júliustól kezdődik Zsolnán, ám bemutatására őszig, a frankfurti motorshow-ig várnunk kell. Az interneten közben kiszivárogtak az autó képei, melyeken a módosítások részletei is jól kivehetőek.

Látszik, hogy az újabb KIA-k mintájára módosult a kormánykerék, illetve sok, a Sorento-ban bemutatott extra is helyet kapott. A vöröses-narancsos, műszerfalvilágítás, a középkonzol felett található pont-matrix kijelző, a bluetooth kihangosítás, illetve a két-zónás klíma, ismét a kategória élvonalába emeli az autót. A projektoros első fényszóró, illetve a LED világítást imitáló hátsó lámpatestek pedig sportos, egyedi megjelenést kölcsönöznek az új KIA cee’d-nek.
A kiszivárgott dokumentumok szerint, néhány szín megszűnik, helyettük újabb, élénkebb árnyalatok jönnek.

A KIA cee’d-el először a 2006-os genfi autoshow-n találkozhattunk, gyártása pedig már decemberben elkezdődött, a szlovákiai Zsolnán. A 7év garanciával, a megjelenéskor még kivételesnek számító szolgáltatásaival (6 légzsák, aktív fejtámlák, 5 csillagos törésteszt, kormányról vezérelhető-, MP3 lejátszására képes rádió, műszerfalba épített USB csatlakozó), illetve kategóriájának legerősebb motorjaival, gyorsan meghódította a piacot, és sikere a mai napig töretlen.

Az elmúlt, közel 3 év alatt, Európa szerte már több, mint 200ezer darabot értékesítettek, elnyerve, a KIA egyik legsikeresebb modellje címet, és borsot törve a rivális típusok orra alá (Ford Focus, VW Golf, Opel Astra).

Az autó megálmodói, az Auditól átszerződött, szegedi születésű, de Németországban élő Kovács Miklós, illetve a német, Peter Schreyer, akinek nevéhez fűződik a KIA az új arculatának megalkotása is.

Forrás: google.com, kia-world.net, kia-forums.com, ceedclub.ru

írta: Hírszerző - 2009. június 27.

KIA SorentoRősebb, mint valaha

írta: Hírszerző - 2009. június 22.

A szöuli motorshown bemutatták a KIA legújabb nagy-terepjáróját, a 2010-es KIA Sorento-t.  A cég reméli, hogy az új forma legalább olyan sikeres lesz, mint az előző változat. A 2002 óta gyártott, első generációs Sorento-ból világszerte több, mint 900ezer darabot értékesítettek, mellyel kivívta, a legsikeresebb KIA modell címet.

Megalkotásakor a következő szempontokat tartottak előtérben:
- Minél nagyobb teljesítmény
- Minél alacsonyabb fogyasztás
- Kevesebb károsanyag kibocsátás
- Jobb úttartás, és vezethetőség
- Nagyobb vezetési élmény
- Nagyobb, kényelmesebb utastér
- Biztonságos karosszéria


A 2010-es modell, új külső és belső formákkal, kategóriájában is magas felszereltséggel, illetve korszerű motorokkal próbál vásárlókat hódítani.
Az autót egyszerű vonalak alkotják, formája mégis erőteljes, sportos, de ugyanakkor elegáns. A 16-17, illetve 18″-os felnikre szerelt, 235mm széles abroncsok pedig még tovább fokozzák az amúgy is  látványos kinézetet.
Az “A”-oszlopot előrébb, míg a “D”-oszlopot hátrébb helyezték, ezzel jelentősen, 15%-al megnőtt az új Sorento beltere. A 4785mm hosszúságúra növekedett autó szélessége 1885mm, magassága pedig 1710mm. Hét személy befogadására képes utastérnél 258, öt utassal 1047, a két hátsó üléssor ledöntésével pedig 2058 literes csomagteret kapunk.

Extrák tekintetében sem marad el a versenytársaktól. A Soul-ból, illetve Magentis-ből már jól ismert 4 küllős kormány, és három-cilinderes műszerórák már egységessé teszik az új KIA-k belterét. A kulcs nélküli ajtónyitás, a motor-indítást szolgáló start gomb, a középső, 6,5″-os színes, érintő kijelzős, hangvezérléses navigáció, a 6-8, vagy 10 hangszórós JBL audio rendszer, a kormányról vezérelhető Bluetooth telefon-kihangosító, a visszapillantó tükörben megjelenő, 130°-os látószöggel rendelkező tolatókamera képe, a kétzónás automata klíma, a több fokozatban állítható üléshűtés, vagy a panorámatető, pedig már-már luxus környezetet teremtenek az autóban. Az utasok biztonságáról az új, “monocoque” karosszéria gondoskodik, mely az előző változatnál jóval nagyobb szilárdságot biztosít.


A tökéletes vezetési élményről elől MacPherson, hátul független multi-link felfüggesztések, illetve 5 és 6 sebességes manuális, és automata váltók gondoskodnak. Elől 321mm-es hűtött tárcsák, hátul pedig 302mm-es tömör tárcsafékek gondoskodnak az 1800kg-os karosszéria megállításáról. A 8km/h sebességre korlátozó “downhill” elektronika (DBC), a visszagurulás gátló (HAC), a továbbfejlesztett menetstabilizátor (ESC), az automatikus összkerékhajtás, az 54mm-rel lentebb helyezett súlypont, illetve a nagy terepszögek (elöl 25,1°, hátul 23,1°) pedig garanciák arra, hogy extrém körülmények között sem marad alul az új KIA Sorento.


A KIA-Hyundai által közösen fejlesztett R-motorok erősebbek, halkabbak és takarékosabbak a versenytársakénál, ugyanakkor teljesítik az EURO-5 normákat. Az autó 4 féle motorváltozatban fog készülni. A 2.7 literes V6-os, LPG-gázos változat 165lóerő (6300rpm), illetve 244Nm (4000rpm) leadására képes. E típust csak a koreai piacra szánják, ám ismerve a kőolaj jelenlegi áringadozását, később elképzelhető a modell exportja is. Az amerikai és európai piacra egy 174 lóerő (6000rpm), és 225Nm (3750rpm) leadására képes 2.4 literes benzines, egy 277 lóerős (6300rpm), 335Nm-es (5000rpm) 3.5 literes benzines V-blokk, illetve az új fejlesztésű, 2.2 literes R-Diesel változat érkezik. Az új R-motor már 3800-as fordulaton leadja 197 lóerejét, maximális, 435Nm-es nyomatéka pedig már 2000-es percenkénti fordulaton ébred. Ezen teljesítmény elérése során, fogyasztása meglepően alacsony, hiszen 7 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. Ebben, a sofőr segítségére van az új ECO-asszisztens, mely különböző színekkel jelzi (piros, fehér, zöld), a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges fordulatszám tartományt.

Az új KIA Sorento-ból, 2010-től, évi 140ezer darab legyártását tervezik, és remélik, hogy nem csak a mindennapi életben, de a törésteszteken is remekül fog vizsgázni, elérve az 5 csillagos minősítést.

11,5%-os emelkedés májusban

írta: Hírszerző - 2009. június 20.

(SZÖUL) 2009. június 18. — A KIA Motors Corporation ma jelentette be, hogy májusban összesen 141.919 személyautót, szabadidőautót, valamint haszongépjárművet értékesített (beleértve az exportot, a hazai értékesítést és a Koreán kívül gyártott személyautók értékesítését is). Ez az előző év azonos időszakához képest 11,5%-os növekedést jelent.

Régiókra lebontva a KIA növekedést ért el Kínában (20.252 eladott darab, 51,3%-os növekedés), Koreában (38.102 eladott darab, 44,0%-os növekedés), valamint a többi piacon is (23.430 eladott darab, 13,0%-os növekedés).

A KIA kumulatív globális értékesítése 2009 első öt hónapjában 0,5%-kal növekedett, és elérte az 590.934-es darabszámot. A legnagyobb előrelépést az egyéb piacokon könyvelhették el, ahol 110.289 darabot értékesítettek májusban, ami 17,0%-os növekedést jelent, míg Koreában 14,2%-os (146.518 db), Kínában pedig 13,5%-os (74.797 db) bővülés történt.

Az exportpiacon a KIA legkeresettebb modellje 2009-ban eddig a (néhány piacon Spectra-ként, illetve Forte-ként ismert) alsó-középkategóriás Cerato modell volt 95.883 eladott darabbal. A középkategóriás Rio 60.780 eladott darabbal a második helyet foglalhatja el, és közvetlenül utána következik a Sportage kompakt szabadidőautó 58.091 darabos eladással. Az 50.544 darabos eladást produkáló alsó-középkategóriás cee’d, valamint a 35.951 darabos értékesítési mutatóval büszkélkedő kiskategóriás Picanto továbbra is jól teljesít.

Az exportpiaci eladások tekintetében májusban a KIA szabadidőautói 24,6%-os növekedést értek el az előző év azonos időszakához képest, összesen 36.187 értékesített darabbal.

Hyoung-Keun Lee, a KIA Motors Corporation nemzetközi üzletágának alelnöke és operatív igazgatója a következőket mondta: „Még csak öt hónap telt el az idei évből, de globális szinten máris túlléptük a félmillió darabos eladási mennyiséget, és tartósan magas, jelentős növekedést könyvelhettünk el a kínai és egyéb piacokon. A világon jelenleg uralkodó piaci körülmények figyelembevételével ez az eredmény még lenyűgözőbb. Arra biztatjuk tehát a márkakereskedőket, hogy továbbra is ilyen nagyszerű munkát végezzenek.”

Jön a frissített KIA Picanto

írta: Hírszerző - 2009. június 20.

A 2007-es, nagy ráncfelvarrás után, most újabb frissítésen esett át a KIA legkisebb autója, a Picanto (Az ázsiai piacon morning néven ismert). Az alapformát továbbra is érintetlenül hagyták, és csak a KIA új arculatának számító design elemek kerültek, a 2003 óta gyártott kisautóra.

A Picanto is megkapta a Peter Schreyer által megálmodott krómkeretes hűtőmaszkot, az első lökhárítókat pedig, a  megnövelt szívónyílások mellet, csepp formájú ködlámpák díszítik. Az autó hátulja sem maradt érintetlen. A lámpák fekete keretet, a lökhárító pedig fekete betétet kapott, melytől az autó kiállása sportosabb lett. Az öt küllős, a KIA Soul-éhoz hasonló, 15″-os kerekek, a krómozott kilincsek és üzemanyag-ajtó, illetve a visszapillantó tükörbe integrált irányjelzők pedig, egyedi kinézetet kölcsönöznek, a napjainkban már kissé régies formának.

A Picanto belső tere is lényeges változtatásokon esett át. A sportos, négyküllős kormánykerék, az ajtókat borító jobb minőségű anyagok és kárpitok, nagyon feldobják az autó belterét. A bicskakulcs, az USB csatlakozó, a tolatókamera visszapillantó tükörben megjelenő képe, vagy a takarékos vezetést segítő ECO asszisztens, még a felsőbb kategóriákban is kivételesnek számítanak.

A fenti változásokon túl, a Picanto motorja is megújult. Az új, négy hengeres, egy literes benzinmotor, 72 lóerő leadására képes. A korszerű motor így 10 lóerővel erősebb elődjénél, ugyanakkor takarékosabb, hiszen 5%-al kevesebb üzemanyaggal is beéri.

Európai bemutatójára a szeptemberi, frankfurti motorshow-ig várnunk kell, de remélhetőleg, már az év végén szalonokba kerülhet, a megújult KIA Picanto.

KIA VG

írta: Hírszerző - 2009. június 19.

Újabb képek jelentek meg a KIA VG néven, Szöulban bemutatott luxusautóról.
A Peter Schreyer irányítása alatt készült, sportos kinézetű szedán orrát, a KIA Soul-ból, illetve Magentis-ből már jól ismert hűtőmaszk díszíti, mely egy tigris ordító arcát hivatott szimbolizálni.

A 4945mm hosszúságú, 20 colos kerekekkel, panorámatetővel, illetve 6 sebességes automata váltóval szerelt, 3.8 literes, 277 lóerős V6-os, és 4.6 literes V8-as változatok akár már idén a szalonokba kerülhetnek.

KIA zsolnai gyárában voltunk

írta: Hírszerző - 2009. június 1.


2009. Május 28 – csütörtök

Hosszas levelezés és szervezés után, kicsiny, ~60 fős  csapatunk eljutott autóink szülőföldjére, a szlovákiai Zsolnára. Köszönetet szeretnék mondani Alexandra Chovancova-nak, aki rengeteg segítséget nyújtott nekem e nap kivitelezéséhez. Köszönöm még segítőimnek (bago, jezol), és a KIA Magyarországnak, akik minden útitársamnak egy kisebb ajándékcsomaggal kedveskedtek. Úgy gondolom, mindannyiunk nevében kijelenthetem, felejthetetlen élmény volt látni a gyártás folyamatát, és saját szemmel követni a futószalagról legördülő autók, első megtett métereit.

A túra során sok érdekességet megtudtunk a KIA Szlovákiáról, mely északi szomszédunk egyetlen olyan autógyára, ahol motorokat is gyártanak. Megtudtuk, hogy a 2006-ban átadott hatalmas létesítményt 6 fő területre osztják:

Administration (irodai részleg)

Motor shop (motor gyártó részleg)

Paint shop (festő részleg)

Press shop (sajtoló részleg)

Body shop (karosszéria részleg)

Assembly shop (összeszerelő részleg)

Ezen kis cikkem, a 3 utolsó, érdeklődők előtt is nyitva álló területeken folyó munkákat hivatott bemutatni.

PRESS shop

A sajtoló részlegre érve láthattuk, ahogy hatalmas hengerekben tárolják az Európa különböző országaiból származó, az autók karosszériaelemeinek legyártásához szükséges acélt. Érdekességként megtudtuk, hogy ezen hengerek súlya eléri a 12 tonnát is. Megtudtuk, hogy a bizonyos elemek sajtolása, időszakosan változik, így egy pár napig csak sárvédőket, gépháztetőket, majd csak oldal, illetve tetőlemezeket préselnek. Ezeket, az elkészült lemezeket, automata tárolók helyezik el, a hatalmas raktárakban, melyek leginkább a Matrixból ismert keltetőkre hasonlítanak. A több tíz méter magas épület plafonjáról fürtökben lógnak a különböző alkotóelemek, melyek később innen kerülnek át az összeszerelő üzembe.

BODY shop


Itt történik az autók elemeinek összeillesztése. A teljesen automatikus gépek, pont-, illetve CO-hegesztéssel illesztik össze a karosszériaelemeket, melyeket végül emberi szemmel is átvizsgálnak, kiszűrve ezzel a hibás darabokat. Megtudtuk, hogy a Hyundai-KIA Corporation által fejlesztett gépeket, egyszerre 8 féle jármű legyártására lehet beprogramozni, és az sem okoz nekik gondot, ha egymás után két teljesen különböző típust, illetve kivitelt kell elkészíteniük. A robotok zakatolását csak Beethoven, időnként felhangzó örömódája töri meg, mellyel azt jelzik, újabb járművet készítettek el.  Megtudtuk, hogy jelenleg heti 5 napon, 2 műszakban foglalkoztatják az embereket, és így napi, ~600 autó legyártására képesek. Egyébként a gyár maximális kapacitása 300ezer autó évente, de jelenleg ennek csak töredékét termelik. Az elkészült szerkezetek innen, egy, az udvar fölött átvezető üveg hídon keresztül  kerülnek a festő üzembe,  ahonnan egy újabb üveg folyosón gördülnek át az összeszerelő üzembe.

ASSEMBLY shop

Ezt a részleget további alrészlegekre osztják, melyekből az első helyen emberi beavatkozás nélküli gépek építik be az autóba a műszerfalat, a szélvédőt, illetve a többi üveg alkatrészt. Kicsit arrébb, szürke színű utakon közlekednek a sofőr nélküli szállítógépek, melyek a már összeépített motor, váltó, futómű illetve kipufogórendszert egy mozdulattal emelik be az autó aljába. Újabb gyártósoron kerülnek fel a kerekek, és a belső burkolatok, ahol a piros ruhás szerelők, a gépháztetőn lógó hatalmas papírból tudják, milyen extrákkal kell még ellátniuk az adott járműveket. Az egész egy anyahajóra emlékeztet, ahol a különböző színű overálban lévő emberek, különböző feladatokat végeznek. Az összeszerelő sor mögött sürögnek a sárga ruhás ellenőrök, akik buzgón, hibákat keresve térképezik fel az autó külső, illetve belső részeit. Az automata futószalagon tovább gurulva jutnak el az autók a következő megállóhoz, ahol folyadékokkal töltik fel őket. Itt kerülnek bele a különböző olajok, üzemanyagok, illetve a klíma működéséhez elengedhetetlen gázok. Ezek után jutnak el az egyik végső pontra, ahol a finombeállításokat hajtják végre. Kipróbálnak minden elektromos berendezést, beállítják az ajtókat, majd végül az autók kisebb motor-köszörülés után, saját kerekeiken hagyják el a gyártószalagot.

Ám az autók még itt sem mondhatók késznek, hiszen szállítás előtt mindegyiket alapos tesztnek vetik alá. Ellenőrzik a tömítések tökéletességét, a futóművek állapotát és a motorok hibátlan működését. Miután ezen pontok mindegyikén megfelelt a jármű, csak azután kerülhet ki az épület mögötti, hatalmas lerakati telepre, hogy eljusson majdani tulajdonosához.

Rövidke sétánk során megtudtuk, röpke 20 óra alatt válik a csupasz fémlemezből, nagyszerű autó, melyek méltán érdemlik ki tulajaik szeretetét.

Az új generációs cee’d próbanyomatainak gyártását már elkezdték, de bemutatójára egészen szeptemberig, a frankfurti motorshow-ig várnunk kell. A gépsorok azonban júliustól már az új változatokat fogják készíteni, és valószínűleg ennek köszönhető, hogy nem fotózhattunk az üzem területén. Bár szerencsésebbek már most is láthattak egy-két erősen maszkolt facelift-es változatot ahogy legördült a futószalagról, azért többségünknek marad a várakozás, és a találgatás.

KÉPGALÉRIA