• június 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

Amikor 2006-ban a Detroiti autókiállításon megjelent, mindenki hüledezve nézte a KIA új, Crossover koncepció autóját. Akkor azt gondoltuk, ez is egy újabb desing-terv, ami vagy nem fog megvalósulni, vagy igencsak átdolgozott, unalmas köntösbe öltöztetve kerül sorozatgyártásba. Tévedtünk. Apróbb változtatásokkal ugyan, de a 2009-es év elején megjelent az ott megismert, kissé formabontó KIA Soul.

Az USA-ban megfogant, Koreában fejlesztett és Európában finomra hangolt autó formavilága olyannyira egyedi, hogy itthon szinte nincs is vetélytársa. Persze Ázsiában régebbi hagyománya van a “doboz-autók” gyártásának. Elég csak a Daihatsu Move-ra, vagy a KIA anyacégének termékére, a Hyundai Atos-ra gondolni. Itthoni riválisának egyedül a Citroën C3 Picasso, illetve a Toyota Urban Cruiser mondható, ám a tengerentúlon közel sincs ilyen könnyű dolga, hiszen ott van még a Scion xB, vagy a Nissan Cube.

Az autót, formáját tekintve akár mini-terepjárónak is mondhatnánk, köszönhetően a magas tetővonalnak, a kiszélesedő kerékjárati íveknek, és a masszív felépítésnek. Azonban terepjáró képessége elmarad a nagyoktól, hiszen első kerék meghajtása, illetve 164 mm-es hasmagassága, csak a városi padkák, illetve nagyobb nyomvályúk leküzdésére teszi alkalmassá. A tesztre kapott EX felszereltségű változat, 18″-os alumínium felnikkel volt szerelve, melyet a 225/45 méretű abroncsok látványossá, ugyanakkor rosszabb minőségű utakon rázóssá tették az autózást.

Az autó méretei nem sokban maradnak el a cee’d-től, de azért a két autó alapjaiban különbözik egymástól. Míg csomagtartójuk kapacitása literre azonos (340 liter), azért a cee’d sokkal több csomag befogadására képes. Köszönhető ez annak, hogy a Soul csomagtere rövidebb, viszont jóval magasabb. Az utastér helykínálatára azonban itt sem lehet panasz. Hatalmas fej, illetve lábtér található a Soul első- és hátsó üléssorában, így az autóban akár 5 felnőtt ember is kényelmesen utazhat.

Sajnos a beltér anyagainak minősége már jóval elmarad a cee’d-től. Míg a belteret ott puha, habosított anyag borítja, addig itt mindent a kemény, könnyen karcolódó, rideg műanyag fed. Pár, a cee’d-ből már megkedvelt extra is hiányzik az autóból, így a 4, automatikus fel-le funkcióval, és becsípődésgátlóval rendelkező ablakemelő, fedélzeti computer, hűtött, megvilágított kesztyűtartó, digitális klíma, illetve a tárolórekeszekkel ellátott középső könyöklő. Sajnos tárolórekeszekben eléggé keveset találunk a kocsiban. Az ajtókon lévő zsebek keskenyek, a kesztyűtartó pedig hiába mondható nagynak, a közepén elhelyezett polctól ez kihasználhatatlanná válik.

Az autóba való be-  és kiszállás még az idősebb korosztály számára is meglehetősen könnyű,  köszönhetően a karosszéria magas felépítésének. A kényelmes vezetési pozíciót, a magasságban is állítható üléseknek köszönhetően könnyű megtalálni, a durva, “gyíkbőr” borítású kormány mélységének állítására nincs is szükség. Valószínűleg erre számítottak a tervezők is, hiszen ez a funkció -a cee’d-től eltérően- nem is rendelhető az autóhoz. Az általam tesztelt felszereltségben, a piros napszemüvegtartó felett, a műszerfal tetején, található tárolórekesz helyén, egy mélyhangszóró kapott helyet, mely nemcsak jópofa, de a csomagtérre nézve is hasznos. Igaz, a hangszórók ütemes villogása kicsit viccessé/giccsessé teszi a 370W-os hifit, de kis jóindulattal, ezeket, az ajtóban villódzó (de kikapcsolható!) LED-eket retrónak is mondhatnánk.

SOUL a JAZZ

Ám ennek ellenére a Soul beltere nem mondható régimódinak, vagy gagyinak. A műszeregység a KIA új, „három cilinder stílusú” családi megjelenését mutatja, mely négy mérőórát foglal magában. Bal oldalt a fordulatszámmérőt, középen a nagy sebességmérőt, valamint jobb oldalon egy a hűtővíz hőmérsékletét és az üzemanyag mennyiségét jelző órát. Ez az új stílusú KIA-műszeregység -, amelyet megtalálhatunk a Párizsi Autószalonon bemutatott 2009-es KIA Magentis-ben is – a nappali és éjszakai láthatóságot elősegítő, fekete hátlapon fehér számokkal és jelzésekkel, valamint vörös-narancsos LCD-világítással rendelkezik.

Magyarországon egyelőre csak három motorváltozatban kapható az autó. Az 1.6-os 126 lóerő leadására képes, folyamatosan változó-szelepvezérlésű CVVT benzines, a cee’d-ből már jól ismert 115 lóerős, illetve egy erősebb, 126 lóreős, 1.6-os közös nyomócsöves CRDi diesel.

A tesztre kapott -hatalmas motortérben elvesző- 1.6-os benzines erőforrás 100 km/h-s sebességig jól mozgatja az 1170 kilós karosszériát, ám fölötte már érezhetően fogy a nyomaték.  130-as tempónál már közel a négyezret üti a fordulatszámmérő, és a formája miatt ekkor már nehézkesen gyorsuló, egyébként csendes autóban megnő a motor-, a menetszél- és a kerekek zaja. Alacsony sebességnél a motor gyorsan reagál a gázadásra, a fékek erősek, a váltó pedig pontos. Az autó formáját, súlyát és bejáratós mivoltát tekintve a fogyasztással is meg voltam elégedve, hiszen a vegyes használat során elért, 7 liter csak kicsivel több a gyári értéknél (6,5 l/100km).

Az egy hét alatt úgy tapasztaltam, a benzines erőforrás is megfelelő az autóhoz, bár itthon, a Soul vásárlói között a legnépszerűbb motor valószínűleg a KIA fejlett és rendkívül dinamikus 1.6 literes, 16 szelepes CRDi dízelmotorja lesz. A németországi Russelsheimben, a KIA „dízel szakembereinek központjában” tervezett és készített modern DOHC egység, elektromosan induló, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) rendelkezik, mely biztosítja a lendületes teljesítményt, a dízel részecskeszűrő (diesel particulate filter -DPF) pedig garantálja a még tisztább kibocsátásokat.

A Soul legolcsóbb változata, az 1.6 literes benzines erőforrással szerelt LX, mely 3.799.000 forintos indulóárával is rengeteg extrát kínál. Alapfelszereltség az autóban a kikapcsolható menetstabilizátor (ESP), a két első-, oldalsó- és függönylégzsák, az elektromos ablakok és tükrök, a 16″-os alumínium kerekek, a manuális klíma, és az MP3 lejátszására is alkalmas, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós audio egység.

Ugyanez a felszereltség a kisebb teljesítményű diesel erőforrásnál 400, míg a nagyobbnál 600ezer forinttal többért, 4.349.000 forintért lehet a mienk. A nagyobb, EX felszereltség plusz 400ezer forintos költséget jelent, melyért cserébe ködfényszórót, elektromosan behajló tükröket, tolatóradart, sötétített üvegeket és 18″-os kerekeket kapunk. A metálfény felára 100ezer forint, de a nagyobb felszereltséghez vásárolhatunk még ülésfűtést (50ezer forintért), tükörbe épített tolatókamerát (200ezer forintért), 7 hangszórós, 370Wattos premium audiorendszert (150ezer forintért), vagy akár elektromos tolótetőt (250ezer forintért) is.

Háttérben egy markoló hangjával

Az autót  jellemző kedvező ár, az igen versenyképes műszaki paraméterek, a korszerű aktív, illetve passzív védelmi berendezések, az 5 csillagos euroNCAP törésteszt, valamint a 7év garancia igyekszik segíteni abban, hogy a vevők kezdeti, Soulhoz való vonzalma, vásárlással végződjön.

Negatívumok:
- Csak manuális klímával rendelhető
- Nincs kesztyűtartó világítás
- Kormány csak magasságban állítható
- Műszerfal fényereje nem állítható
- Kemény műanyagok
- Keskeny ülések
- Nincs könyöktámasz
- Nincs fedélzeti számítógép
- Tolatókamera esőben használhatatlan
- Lehúzott ablak mellett lehetetlen a szélvédőmosás
- Erőtlen benzinmotor

Pozitívumok:
- ESP alapfelszereltség
- 6 légzsák alapfelszereltség
- 4 elektromos ablak alapfelszereltség
- MP3 lejátszására alkalmas fejegység alapfelszereltség
- Kiváló kanyarstabilitás
- Szakaszos és folyamatos működésű hátsó ablaktörlő
- Belső visszapillantóba épített tolatókamera
- Könnyű ki- beszállás
- Hatalmas utastér
- Egyedi, fiatalos forma

[poll id="4"]


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?