• jĂşlius 2018
    H K S C P S V
    « jan    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globál Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyűjtemény

A szöuli motorshown bemutatták a KIA legújabb nagy-terepjáróját, a 2010-es KIA Sorento-t.  A cég reméli, hogy az új forma legalább olyan sikeres lesz, mint az előző változat. A 2002 óta gyártott, első generációs Sorento-ból világszerte több, mint 900ezer darabot értékesítettek, mellyel kivívta, a legsikeresebb KIA modell címet.

Megalkotásakor a következő szempontokat tartottak előtérben:
- Minél nagyobb teljesítmény
- Minél alacsonyabb fogyasztás
- Kevesebb károsanyag kibocsátás
- Jobb úttartás, és vezethetőség
- Nagyobb vezetési élmény
- Nagyobb, kényelmesebb utastér
- Biztonságos karosszéria


A 2010-es modell, új külső és belső formákkal, kategóriájában is magas felszereltséggel, illetve korszerű motorokkal próbál vásárlókat hódítani.
Az autĂłt egyszerű vonalak alkotják, formája mĂ©gis erĹ‘teljes, sportos, de ugyanakkor elegáns. A 16-17, illetve 18″-os felnikre szerelt, 235mm szĂ©les abroncsok pedig mĂ©g tovább fokozzák az amĂşgy is  látványos kinĂ©zetet.
Az “A”-oszlopot elĹ‘rĂ©bb, mĂ­g a “D”-oszlopot hátrĂ©bb helyeztĂ©k, ezzel jelentĹ‘sen, 15%-al megnĹ‘tt az Ăşj Sorento beltere. A 4785mm hosszĂşságĂşra növekedett autĂł szĂ©lessĂ©ge 1885mm, magassága pedig 1710mm. HĂ©t szemĂ©ly befogadására kĂ©pes utastĂ©rnĂ©l 258, öt utassal 1047, a kĂ©t hátsĂł ĂĽlĂ©ssor ledöntĂ©sĂ©vel pedig 2058 literes csomagteret kapunk.

Extrák tekintetĂ©ben sem marad el a versenytársaktĂłl. A Soul-bĂłl, illetve Magentis-bĹ‘l már jĂłl ismert 4 kĂĽllĹ‘s kormány, Ă©s három-cilinderes műszerĂłrák már egysĂ©gessĂ© teszik az Ăşj KIA-k belterĂ©t. A kulcs nĂ©lkĂĽli ajtĂłnyitás, a motor-indĂ­tást szolgálĂł start gomb, a közĂ©psĹ‘, 6,5″-os szĂ­nes, Ă©rintĹ‘ kijelzĹ‘s, hangvezĂ©rlĂ©ses navigáciĂł, a 6-8, vagy 10 hangszĂłrĂłs JBL audio rendszer, a kormányrĂłl vezĂ©relhetĹ‘ Bluetooth telefon-kihangosĂ­tĂł, a visszapillantĂł tĂĽkörben megjelenĹ‘, 130°-os látĂłszöggel rendelkezĹ‘ tolatĂłkamera kĂ©pe, a kĂ©tzĂłnás automata klĂ­ma, a több fokozatban állĂ­thatĂł ĂĽlĂ©shűtĂ©s, vagy a panorámatetĹ‘, pedig már-már luxus környezetet teremtenek az autĂłban. Az utasok biztonságárĂłl az Ăşj, “monocoque” karosszĂ©ria gondoskodik, mely az elĹ‘zĹ‘ változatnál jĂłval nagyobb szilárdságot biztosĂ­t.


A tökĂ©letes vezetĂ©si Ă©lmĂ©nyrĹ‘l elĹ‘l MacPherson, hátul fĂĽggetlen multi-link felfĂĽggesztĂ©sek, illetve 5 Ă©s 6 sebessĂ©ges manuális, Ă©s automata váltĂłk gondoskodnak. ElĹ‘l 321mm-es hűtött tárcsák, hátul pedig 302mm-es tömör tárcsafĂ©kek gondoskodnak az 1800kg-os karosszĂ©ria megállĂ­tásárĂłl. A 8km/h sebessĂ©gre korlátozĂł “downhill” elektronika (DBC), a visszagurulás gátlĂł (HAC), a továbbfejlesztett menetstabilizátor (ESC), az automatikus összkerĂ©khajtás, az 54mm-rel lentebb helyezett sĂşlypont, illetve a nagy terepszögek (elöl 25,1°, hátul 23,1°) pedig garanciák arra, hogy extrĂ©m körĂĽlmĂ©nyek között sem marad alul az Ăşj KIA Sorento.


A KIA-Hyundai által közösen fejlesztett R-motorok erősebbek, halkabbak és takarékosabbak a versenytársakénál, ugyanakkor teljesítik az EURO-5 normákat. Az autó 4 féle motorváltozatban fog készülni. A 2.7 literes V6-os, LPG-gázos változat 165lóerő (6300rpm), illetve 244Nm (4000rpm) leadására képes. E típust csak a koreai piacra szánják, ám ismerve a kőolaj jelenlegi áringadozását, később elképzelhető a modell exportja is. Az amerikai és európai piacra egy 174 lóerő (6000rpm), és 225Nm (3750rpm) leadására képes 2.4 literes benzines, egy 277 lóerős (6300rpm), 335Nm-es (5000rpm) 3.5 literes benzines V-blokk, illetve az új fejlesztésű, 2.2 literes R-Diesel változat érkezik. Az új R-motor már 3800-as fordulaton leadja 197 lóerejét, maximális, 435Nm-es nyomatéka pedig már 2000-es percenkénti fordulaton ébred. Ezen teljesítmény elérése során, fogyasztása meglepően alacsony, hiszen 7 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. Ebben, a sofőr segítségére van az új ECO-asszisztens, mely különböző színekkel jelzi (piros, fehér, zöld), a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges fordulatszám tartományt.

Az új KIA Sorento-ból, 2010-től, évi 140ezer darab legyártását tervezik, és remélik, hogy nem csak a mindennapi életben, de a törésteszteken is remekül fog vizsgázni, elérve az 5 csillagos minősítést.

Eddig 5 kommentár érkezett “
KIA SorentoRĹ‘sebb, mint valaha

435 nm az durva… piros fehĂ©r zöld a gazdaságossághoz, ez tetszik :D

Óriásit ugrott a design tekintetében az új kia termékpaletta. Bravo!!! Egy kicsit emlékeztet előröl az új hyundai Santa Fe-re, de ez csak előnyére válik a Sorentonak!

de hogy azt a fránya Ăłrát nem tudják elfelejteni… ez már szĂ©gyen :D

Musthave

sziasztok az uj sorento tervezojenek csak gratulalni tudok


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?