• szeptember 2018
    H K S C P S V
    « jan    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

A szöuli motorshown bemutatták a KIA legújabb nagy-terepjáróját, a 2010-es KIA Sorento-t.  A cég reméli, hogy az új forma legalább olyan sikeres lesz, mint az előző változat. A 2002 óta gyártott, első generációs Sorento-ból világszerte több, mint 900ezer darabot értékesítettek, mellyel kivívta, a legsikeresebb KIA modell címet.

Megalkotásakor a következő szempontokat tartottak előtérben:
- Minél nagyobb teljesítmény
- Minél alacsonyabb fogyasztás
- Kevesebb károsanyag kibocsátás
- Jobb úttartás, és vezethetőség
- Nagyobb vezetési élmény
- Nagyobb, kényelmesebb utastér
- Biztonságos karosszéria


A 2010-es modell, új külső és belső formákkal, kategóriájában is magas felszereltséggel, illetve korszerű motorokkal próbál vásárlókat hódítani.
Az autót egyszerű vonalak alkotják, formája mégis erőteljes, sportos, de ugyanakkor elegáns. A 16-17, illetve 18″-os felnikre szerelt, 235mm széles abroncsok pedig még tovább fokozzák az amúgy is  látványos kinézetet.
Az “A”-oszlopot előrébb, míg a “D”-oszlopot hátrébb helyezték, ezzel jelentősen, 15%-al megnőtt az új Sorento beltere. A 4785mm hosszúságúra növekedett autó szélessége 1885mm, magassága pedig 1710mm. Hét személy befogadására képes utastérnél 258, öt utassal 1047, a két hátsó üléssor ledöntésével pedig 2058 literes csomagteret kapunk.

Extrák tekintetében sem marad el a versenytársaktól. A Soul-ból, illetve Magentis-ből már jól ismert 4 küllős kormány, és három-cilinderes műszerórák már egységessé teszik az új KIA-k belterét. A kulcs nélküli ajtónyitás, a motor-indítást szolgáló start gomb, a középső, 6,5″-os színes, érintő kijelzős, hangvezérléses navigáció, a 6-8, vagy 10 hangszórós JBL audio rendszer, a kormányról vezérelhető Bluetooth telefon-kihangosító, a visszapillantó tükörben megjelenő, 130°-os látószöggel rendelkező tolatókamera képe, a kétzónás automata klíma, a több fokozatban állítható üléshűtés, vagy a panorámatető, pedig már-már luxus környezetet teremtenek az autóban. Az utasok biztonságáról az új, “monocoque” karosszéria gondoskodik, mely az előző változatnál jóval nagyobb szilárdságot biztosít.


A tökéletes vezetési élményről elől MacPherson, hátul független multi-link felfüggesztések, illetve 5 és 6 sebességes manuális, és automata váltók gondoskodnak. Elől 321mm-es hűtött tárcsák, hátul pedig 302mm-es tömör tárcsafékek gondoskodnak az 1800kg-os karosszéria megállításáról. A 8km/h sebességre korlátozó “downhill” elektronika (DBC), a visszagurulás gátló (HAC), a továbbfejlesztett menetstabilizátor (ESC), az automatikus összkerékhajtás, az 54mm-rel lentebb helyezett súlypont, illetve a nagy terepszögek (elöl 25,1°, hátul 23,1°) pedig garanciák arra, hogy extrém körülmények között sem marad alul az új KIA Sorento.


A KIA-Hyundai által közösen fejlesztett R-motorok erősebbek, halkabbak és takarékosabbak a versenytársakénál, ugyanakkor teljesítik az EURO-5 normákat. Az autó 4 féle motorváltozatban fog készülni. A 2.7 literes V6-os, LPG-gázos változat 165lóerő (6300rpm), illetve 244Nm (4000rpm) leadására képes. E típust csak a koreai piacra szánják, ám ismerve a kőolaj jelenlegi áringadozását, később elképzelhető a modell exportja is. Az amerikai és európai piacra egy 174 lóerő (6000rpm), és 225Nm (3750rpm) leadására képes 2.4 literes benzines, egy 277 lóerős (6300rpm), 335Nm-es (5000rpm) 3.5 literes benzines V-blokk, illetve az új fejlesztésű, 2.2 literes R-Diesel változat érkezik. Az új R-motor már 3800-as fordulaton leadja 197 lóerejét, maximális, 435Nm-es nyomatéka pedig már 2000-es percenkénti fordulaton ébred. Ezen teljesítmény elérése során, fogyasztása meglepően alacsony, hiszen 7 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. Ebben, a sofőr segítségére van az új ECO-asszisztens, mely különböző színekkel jelzi (piros, fehér, zöld), a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges fordulatszám tartományt.

Az új KIA Sorento-ból, 2010-től, évi 140ezer darab legyártását tervezik, és remélik, hogy nem csak a mindennapi életben, de a törésteszteken is remekül fog vizsgázni, elérve az 5 csillagos minősítést.

Eddig 5 kommentár érkezett “
KIA SorentoRősebb, mint valaha

435 nm az durva… piros fehér zöld a gazdaságossághoz, ez tetszik :D

Óriásit ugrott a design tekintetében az új kia termékpaletta. Bravo!!! Egy kicsit emlékeztet előröl az új hyundai Santa Fe-re, de ez csak előnyére válik a Sorentonak!

de hogy azt a fránya órát nem tudják elfelejteni… ez már szégyen :D

Musthave

sziasztok az uj sorento tervezojenek csak gratulalni tudok


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?