• február 2018
    H K S C P S V
    « jan    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globál Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyűjtemény

TakarĂ©kos ĂĽzemű Eco Dynamics palettáját a nĂ©pszerű cee’d minimális szĂ©ndioxid kibocsátásĂş változatával teszi mĂ©g feltűnĹ‘bbĂ© a Kia a Genfi AutĂłszalonon. Az Ăşjdonság jelentĹ‘s mĂ©rtĂ©kben (11 százalĂ©kkal), 110-rĹ‘l mindössze 98 g/km-re csökkentett szĂ©ndioxid emissziĂłjával jelenleg a legtisztább cee’d változat.

Az Eco Dynamics Kia cee’d ötajtĂłs, Ă©s a Kia Ăşj, U2 motorcsaládjába tartozĂł 1,6 literes dĂ­zelmotor mozgatja. A modern dĂ­zelt a Kia rĂĽsselsheimi fejlesztĹ‘központja rajzolta NĂ©metországban, Ă©s Szlovákiában gyártják. Közös nyomĂłcsöves, nagynyomásĂş befecskendezĂ©sĂ©vel Ă©s változĂł geometriájĂş turbĂłjával (VGT) ez az erĹ‘forrás csendesebb Ă©s takarĂ©kosabb is, mint elĹ‘dei.

Maximális teljesítménye 90 lóerő, (4000/percnél) széles tartományban, 1900-tól 2750/percig rendelkezésre álló 235 Nm-es nyomatéki maximuma kitűnő vezethetőséget garantál. A nyomaték több mint 90 százaléka már 1500/perctől használható, így a gyorsítás csaknem az alapjárattól erőteljes és egyenletes.

Az EcoDnyamics cee’d-ben a motorhoz szoftverĂ©ben áthangolt motorirányĂ­tĂł elektronika, csekĂ©ly fogyasztásĂş – a hűtĂ©si igĂ©nyekhez alkalmazkodĂł szállĂ­tásĂş – hűtĹ‘vĂ­zpumpa, nagy hatĂ©konyságĂş, energiatakarĂ©kos vezĂ©rlĂ©sű generátor, valamint alapfelszerelĂ©skĂ©nt rĂ©szecskeszűrĹ‘ is társul.

Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltójának 12 százalékkal (3,941-ről 3, 471-re) megnövelt végáttétele nagy sebességnél is alacsony motorfordulatszámot eredményez. Mind a motor, mind pedig a váltó olaja alacsony viszkozitású így a hajtáslánc súrlódási veszteségei különösen alacsonyak.

A hatĂ©konyság növelĂ©se Ă©rdekĂ©ben a legfejlettebb motortechnikák mellett az EcoDynamics cee’d számos ĂĽzemanyag-megtakarĂ­tĂł berendezĂ©st is használ.

A Kia alapjárati Stop/Start rendszere a motort a városi dugókban leállító, majd automatikusan újra elindító ISG (Idle Stop & Go), itt továbbfejlesztett elektronikával dolgozik. Az elektromos szervóval könnyített fogasléces kormánymű végállásai között a kormánykerék mindössze 2,7-et fordul. A környezetbarát vezetési stílus megtalálásában az Eco Driving Guide, azaz a műszerfali váltásesedékesség jelző is segít.

A 4,26 méter hosszú újdonság lég- és gördülési ellenállását számos fontos apróság javítja.

A felfüggesztés 15 mm-rel csökkentett hasmagasságú, a padlólemez áramlásjavító és légellenállás csökkentő burkolatához mindegyik kerék előtt légterelő a csomagtér-ajtó tetején pedig áramvonal idom is társul. Kisebbek a fékpofák, a 16 col átmérőjű könnyűfém kerekekre alacsony gördülési ellenállású, a hagyományosnál magasabb nyomásra pumpált (205/55 R16 méretű) Michelin abroncsokat szerelnek.


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?