• április 2018
    H K S C P S V
    « jan    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

Peter Schreyer előrehajol és iPhone-jára mutat. „Az emberek mindig az ilyen tárgyakra figyelnek fel. Globális termék, nők, férfiak, idősek és fiatalok számára egyaránt vonzó bárhol a világon. Ugyanezt kívánom elérni a Kia formanyelvével.” Mindezt megragadó energiával és szenvedéllyel meséli, miközben márkás fekete öltönyében épp eszpresszóját kortyolgatja. “Az autókra nem elsősorban, mint közlekedési eszközre, sokkal inkább mint a vágy tárgyaira gondolok. A Kia modellek csábereje is tovább kell, mutasson azon, hogy az embereket egyik pontból a másikba elviszik.”

Miután 2006-ban Schreyer vezető formatervezőként a Kiához érkezett, a koreai márka több modelljét is, – akárcsak most az új Sportage-t – „beoltotta” éltető dinamizmussal. Ő és csapata olyan autókat alkot, amelyek jellegzetesen merész és azonnal felismerhető arculatúak.

„A 2007-ben, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Kee koncepcióautó volt az első, amely a jellegzetesen új, tigris-arcként ismert hűtőmaszkunkat viselte.” – magyarázza az 57 éves, német születésű Schreyer. Kezébe kap egy ceruzát és gyors, határozott vonásokkal papírra veti a Kia-arcot. „Erőteljes és domináns formajegyet kívántam alkotni, olyat, amely mintegy pecsétként azonnal és egyértelműen azonosít. Az autók orrának felismerhetőnek és kifejezőnek kell lennie. Az autóknak arcra van szükségük, és úgy gondolom, az új Kia-arc jellegzetes és erőteljes is egyben. Az arc látványos és általa a Kiák távolról is egyértelműen azonosíthatók.”

Schreyer számos autómodell és régi repülőgépek képeivel díszített Frankfurti irodájából az utca forgalmára mutat. A padlótól plafonig tartó üvegezés kiváló madártávlati kitekintést enged a város legforgalmasabb összekötő-útjaira.

A Kia új arca pontosan olyan életteli, mint az új Sportage, a Kia legújabb modellje. Simulékony, ravasz és kicsapongó, meghökkentő eredmény az előző generáció után. A Sportage meghatározó és fontos Kia modell, hiszen világszerte nagy számban értékesítik. „Nincs értelme egy autót egy-egy kultúra vagy régió szájízére formálni. A formatervnek általánosan megnyerőnek kell lennie világszerte, ne csak egy-egy adott piacon legyen képes életben maradni” magyarázza Schreyer. „A világszerte vonzónak számító márkák általában nagyon jó piaci pozícióban is vannak.”

A Sportage, magas vállvonalával, meredek szélvédőjével és fent megtört C-oszlopával minden szögből magabiztosságot és kisportoltságot sugároz. Természetesen jelen van a Kiákra jellemző „tigris” maszk, amely méretében és jellegében is egyedülálló, ugyanakkor feltűnő családi kapocs a Kia többi modelljéhez. „Egyensúlyba kellett hoznunk alkotásunkat a piaci elvárásokkal, olyan autót kellett készítenünk, amit a vevők meg kívánnak venni. Úgy gondolom a végeredmény meggyőző, hiszen egyszerre sportos és erőteljes.”

Tekintsünk az új Sportage-ra és a 2007-es Detroiti Autószalonon bemutatott Kue koncepcióautóval közös vonásait, aligha hagyhatjuk figyelmen kívül. „A Kue koncepcióautó komolyan inspirált bennünket,” erősíti meg Schreyer. “Az új Sportage oldalai erőteljes hasonlóságot mutatnak a Kue-val, különösképpen a tanulmányautó oldallemezének motívumával, amely a Sportage-on is látható.” Amíg néhány gyártó csupán futurisztikus tanulmányautókkal ingerli a vásárlóközönséget, a Kia valóban jövőbe mutató koncepcióautóinak jegyei az újabb, szériagyártású modellekben is láthatók, sőt, tapinthatók.

„Három éve kezdtünk el az új Sportage-on dolgozni.” Mutatja Schreyer a modell idővonalát. „Legszorosabban a Frankfurti csapattal dolgoztunk együtt, de bevontuk a kaliforniai kollégákat is, így összességében mintegy ötven dizájner működött együtt. A munka első lépéseként azt határoztuk meg, hogy mit is jelentett a korábbi Sportage a márkának, és mit jelentett a vevőknek, vagyis azt, hogy mi az ügyfelek elvárása.”

Schreyer elmondása alapján két különböző elképzelés adódott, az egyik keményebb, terepjárósabb irányú, a másik sportosabb, városiasabb. Mindkét dizájn-elképzelés meg kívánta őrizni a négykerék-hajtás előnyeit, a praktikus emelt hasmagasságot, az emelt üléspozíciót és az ebből adódó „parancsnoki” érzetet. „Arra bíztattam a formatervezőket, hogy mindkét irányba fejlesszenek, mivel így adott volt a lehetőség arra, hogy a tetszetős elemeket az egyik tervről a másikra átemeljük. Végül olyan autót alkottunk amelyen a fém és az üveg aránya a sportautóknál megszokott, az oldalablakok kifejezetten alacsonyak, így a beltér csaknem rali-autós hangulatú.”

“Ezután a rajzok és az 1:4 arányú modellek következtek, majd három ígéretes példányból készítettünk valós méretű makettet. A három-négy hónapos döntéshozatal az összességében 18 hónapos tervezési folyamat része. Ez a gyors eljárás nagyon rugalmassá teszi a Kiát. Közel állunk a piachoz és így nagyon gyorsan tudunk reagálni az igényeire.”

Formatervezőként Schreyer folyamatosan a jövőbe tekint annak érdekében, hogy amin ő, illetve csapata a jelenben dolgozik, két-három évvel később, a szalonokba érkezésekor is friss legyen. Ez inkább tehetség, érzék, semmint tanulható tudás. „A formatervezők az átlagosnál jövőbe tekintőbb világban élnek. Ráérzünk arra, hogy mi várható, mi lesz elfogadott és vágyott. Nem csupán az autóknál, hanem mondjuk a sportruházat, az elektronika, a szórakoztatóipar és az építészet területén is. Van bennünk valami, amitől mi…” Shreyer mondata megszakad, keresi a megfelelő kifejezést. „Érzünk és érzékelünk.”

Összességében miként tekint Peter Shreyer a Kia dizájnnyelvére? „Ha össze kell foglalni a Kia formanyelvét, akkor mindig az egyenes vonal egyszerűségére utalok vissza. Ez azt jelenti, hogy egyszerű formanyelvet óhajtunk, és a dizájnban” – mosolyog – „a dizájnban az egyszerű a legnehezebben megalkotható.”

A Kia formanyelve az építészeten alapul. „Az arányok, az oldalnézet, a kerékjárat-méret, az arc, a túlnyúlások és a megjelenés az utcán, valamint az autó által keltett érzések, mind együtt kell, hogy működjenek.”

Az új Sportage érkezése Schreyer és a Kia formatervezői számára egyaránt mérföldkövet jelent: újabb lépés a sikeres úton. „Úgy gondolom az új Sportage friss és feltűnő, azonnal felismerhetően Kia. Korábban egy-egy Kia megvásárlása elsősorban ésszerű döntésnek számított. Azt kívánom, hogy az új Kia modellekre megjelenésük miatt is vágyjanak, és csak ez után fedezzék fel, hogy a remek formákhoz vonzó ár és egyedülálló garancia társul. Világszerte vonzóvá, minden egyéb márkáénál látványosabb formájúvá kívánom tenni a Kiákat.”


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?