• december 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

Különösen gazdaságos, és tiszta üzemű EcoDynamics modellpalettáját bemutatandó, a KIA Motors három, különösen alacsony széndioxid kibocsátású modellt mutat be ‘Zöld zónájában’ a Párizsi Autószalonon. E három modell – az Eco cee’d, az Eco Venga és a Sportage könnyű hibrid, széndioxid kibocsátása (sorrendben) mindössze 94, 114 illetve 117 g/km.


Az ötajtós Eco cee’d egyelőre tanulmány, és a KIA ‘U2’ motorcsaládjának 1.4 literes közös nyomócsöves befecskendezésű turbódízele hajtja. A különösen tiszta üzemű, csendes, és takarékos erőforrás 90 lóerős (4,000/percnél), nyomatéki maximuma pedig 240 Nm, már 1,900/perces fordulatszámon.

A sorozatgyártmányokhoz képesti átalakítások részeként változó (elektronikusan szabályozott) szállítású a motor hűtőviz szivattyúja, és irányított gerjesztésű (motorfékben nagyobb, gyorsításkor kisebb) a hajtásláncáról teljesen le is kapcsolható generátor. Az autóban szintén megtalálható a KIA ISG nevű alapjárati Start/Stop rendszere, ez automatikusan leállítja, majd szükség esetén újra indítja a forgalmi dugóban feleslegesen forgó dízelmotort. A tanulmány sebességváltójában átkonstruálták a fokozatokat, és áramlás simító burkolóelemekkel fedték be a padlólemezt. Mindezen módosítások eredményeként, a széndioxid emisszió mindössze 94 g/km.

A várhatóan még idén gyártásba kerülő Eco Vengát az 1.4 literes dízelmotor 75 lóerős kivitele mozgatja, tervezői számos megoldást átemeltek bele az Eco cee’d tanulmányból. Mindezek mellett alacsony ellenállású motorolaj, különleges, kúpgörgős sebességváltó csapágyazás, és kis gördülési ellenállású abroncsok is segítenek abban, hogy a széndioxid kibocsátás mértéke ne léphesse túl a 114 g/km értéket.

A könnyű hibrid hajtásláncú Sportage szintén tanulmány. Alapját az új Sportage adja, belsőégésű motorja az ‘U2’ dízel-család legújabb tagja, az 1.7 literes (115 LE, és 260 Nm 1250/perces fordulatszámon). A hibridhajtás villanymotorja 5 kW-os (7 LE), az energiatárolásról akkumulátor helyett gyors töltésvételi és leadási képességű, kétrétegű kondenzátor gondoskodik. A sorozatgyártmányhoz képesti apró módosítások tovább csökkentik a lég- és gördülési ellenállást, így a széndioxid kibocsátás mindössze 117 g/km.


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?