• június 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

A KIA PIACRA DOBJA A FORRADALMIAN ÚJ, SZÉLRÁSEGÍTÉSES

AERO-SOUL-T

Egy forradalmian új lépéssel a Kia olyan alacsony költségű technológiát fejlesztett ki, amely ugyanakkor hatalmas környezetvédelmi előnyökkel jár. Az új Aero-Soul tanulmányautó kevesebb üzemanyagot fogyaszt és kevesebb károsanyagot bocsát ki, köszönhetően az egyszerű és olcsó találmánynak melynek neve: Áramvonalas Paneleket Rejtő Innovatív Légterelő, Intelligens Szenzorokkal (Á.P.R.I.L.I.S.).

Habár a rendszert a vállalat stílusos crossoverén, a Kia Soul-on alkalmazták először, a szabadalmaztatott technológiát a Kia bármely más modelljére ki lehet  terjeszteni, sőt a felcsavarozható változat a már használatban lévő járműveken is alkalmazható.

A rendszer az első és hátsó lökhárítókba épített szenzorok segítségével folyamatosan figyeli a szelet, és kiengedi a paneleket, abban az esetben, ha a szél ereje és iránya megfelelő lendületet képes adni a járműnek.

Kisebb haladási sebességnél az erősebb szelet – mint amilyen a téli szélviharok esetén is gyakori – a panelek befogják, és így segítik az előrehaladást. Ha a jármű lassít vagy fékez, a panelek olyan irányban nyílnak ki, hogy növeljék a fékezőerőt. Ezenkívül hirtelen fékezéskor egy kis méretű elektromosan mozgatott fékszárny ereszkedik le a kipufogócső mögött, amely a fékezőerőt a repülőgépeken leszálláskor alkalmazott technikai megoldásokhoz hasonlóan idézi elő. Ez a felszerelés kizárólag gyárilag szerelhető fel.

Avril Babo, a Szöultól délre, Mabukban található Kia Környezetvédelmi Kutatási és Fejlesztési Központ vezetője elmondta: „A legnagyobb probléma a károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszerekkel az, hogy költségesek. Ezért egy olyan megoldást szerettünk volna kifejleszteni, amely olcsó, ugyanakkor a már használatban lévő járműveken is alkalmazható.

A Nong Dam-i üzemben elvégzett tesztek alapján kimutatható, hogy szeles időben az üzemanyag-fogyasztás mintegy 25 százalékkal csökkenthető, a károsanyag-kibocsátás csökkentése pedig akár a 40 százalékot is elérheti.  Még szélcsendes időben is, kizárólag a fékezések során 10 százalékkal csökken az üzemanyag-fogyasztás és 15 százalékkal a károsanyag-kibocsátás. Mindezek mellet a fékbetét élettartama vezetési stílustól függően akár 50 százalékkal nagyobb lehet” – tette hozzá.

Az új Á.P.R.I.L.I.S. rendszer és a hozzá tartozó kiegészítő csomag minden 2010. március 31-e éjfél után leadott autórendelésre érvényes. Az árakat a későbbiekben hozzák nyilvánosságra.

Eddig 3 kommentár érkezett “
H O T _ N E W S
Á.P.R.I.L.I.S. 1 tanulmány autó

Elkezdek rá gyűjteni, mint Isaura műtétjére!

:D D

Te is gyűjtöttél? Azt hittem ezzel egyedül voltam! :D

Én majd csak télre veszek… jó lesz az a tolólap az elején. :D


Megosztom a hírt iWiW-en Megosztom iWiW-en

Véleményed van a témával kapcsolatban?