• december 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

A KIA márka története

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 19.

1944
Megalakul a Kyongseong Precision vállalat.

1952
Elkészül az első koreai kerékpár, a Samchonriho, és a cég neve Kia Industry Co., Ltd-re változik.

1961
Elkészül a C-100 motorbicikli.

1962
Elkészül a K-360 háromkerekű kisteherautó.

1971
Elkezdődik Titan és a Boxer négykerekű teherautók gyártása.

1973
Megkezdődik a kétliteres benzinmotorok gyártása, és a céget elkezdik jegyezni a koreai tőzsdén.

1974
Megszületik a Brisa, az első koreai kisautó, melyet egy évvel később követ a pick-up (platós) változata. Megkezdődik e két típus közel-keleti és görög exportja.

1980
Elkezdődik a Bongo nevű, egytonnás teherautó gyártása, melynek sikerén felbuzdulva, egy évvel később megjelenik a Bongo kisbusz változata is.

1983
A cég részvényeit felvásárolja a Mazda és az Itachu.

1986
Megkezdődik a KIA Pride, az első, Európában is elterjedt személyautó gyártása.

1988
Két új teherautó gyártását kezdik meg. Egy 2,5 tonnás és 5 tonnás változatban. A kisebbet Trade, a nagyobbik változatát pedig Rhino néven.

1990
A vállalat új neve KIA Motors Corporation lesz, és befejeződik az Asan-üzem (Hwasung üzem) építése.

1992
Megkezdődik a Potentia luxuslimuzin gyártása. Megalakul a KIA Japan, a KIA Motors America, és elkezdődik a Sephia gyártása, ami a KIA első saját, egyedül gyártott személyautója.

1993
Kifejlesztenek egy napenergiával működő autót, és elkezdődik a Sportage szabadidő-autó, és az Avella kisautó gyártása. Befejeződik az Asan-üzem próbapályájának építése.

1994
A vállalat fennállásának 50. évét ünnepli, és elnyeri az ISO 9000 tanúsítványt minden személy- és haszonjármű számára.

1995
Megkezdődik a Credos szedán gyártása, megalakul a KIA Motors Europe (KME), és elkezdik a Sportage európai összeszerelését. A KIA Sephia két díjat nyer, a Rally Világbajnokságon, az át nem alakított kocsik kategóriában. Asan-ban befejeződik a második üzem építése, és megkezdődik a Pregio Van gyártása. Japánban új kutatóközpont nyílik, KIA Motors Japan Research Center (KJRC) néven.

1996
A Sephia ez évben is két díjat nyer a Rally Világbajnokságon, a Sportage pedig gond nélkül teljesíti a Sahara Desert versenyt.

1997
Megkezdődik az Enterprise luxuslimuzin, a Sephia II, a Shuma kompaktautó, a Carnival buszlimuzin és a Credos II szedán gyártása. Új KIA üzem épül Indonéziában, és egy saját, 3.6 literes motort fejlesztenek ki (J6D).
A Hyundai Motor Company felvásárolja a KIA Motors Corporation-t.

1999
Megkezdődik a Sephia és a Sportage kanadai exportja, és Y2K néven, globális értékesítési kampány indul 70 országban. Elkezdődik a Pride és Rio modellek gyártása.

2000
Megkezdődik a Pregio, egy 15 üléses változatának, a Spectra (Sephia II), az Optima (Magentis) limuzin és a Retona Cruiser gyártása. A KIA Sportage hatodik helyezést ér el a Párizs-Dakar Rallye-n, a cégvezetőség pedig új, szöuli irodába költözik, Yangjae-dong -ba.

2001
Chung elnök bekerül az autógyártás halhatatlanjai közé, az Automotive Hall of Fame-be. Bevezetik az új Carnivalt dél-Koreában és az USA-ban, ahol rögtön ötcsillagos minősítést kap, az USA NHTSA töréstesztjén elért utas-biztonsága miatt.

2002
Bemutatkozik az új Carens és a Sorento szabadidő-autó, az új Carnival pedig megkapja a legjobb ár-érték arányú autó díját, a Top Gear magazintól.

2003
Két új modellt mutatnak be, a középkategóriás Cerato-t, és a D-kategóriás Opirus-t. A KIA Európában elnyeri a piaci részesedés 1%-át.

2004
Bemutatják az új Sportage terepjárót, az 5 ajtós Cerato-t, és megkezdik a KIA új kisautójának, a Picanto-nak gyártását. Megkezdődik az első európai gyár építése szlovkiában, Zsolnán.

2005
Bemutatják a KIA egyik legsikeresebb modelljének frissített változatát, az új Rio-t, és a felső-közép kategóriás Magentist. Európában a KIA elnyeri a leggyorsabban fejlődő márka elismerést. A KIA Rio pedig még ebben az évben elnyeri az Autobest 2006 első díját.

2005
Bemutatják a Soul-t, a KIA crossover koncepcióautóját.

2006
A genfi autószalonon bemutatják a KIA Carnival kisbuszt, majd a madridin a Carens egyterűt.
Ősszel, a párizsi autószalonon pedig feltűnik a KIA új reménysége, a cee’d.

2006. december 7.
Legördül a zsolnai gyár futószalagjáról az első KIA cee’d, melyet a cég vezetői kézjegyükkel is ellátnak.

2007
Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ér el az autó, pontszámait tekintve pedig megelőzi riválisait, a Fiat Bravot, és a Renault Meganet. Több európai országban is az eladási lista élére lép, miközben több teszten is kiválóan szerepel.

Az év közepén kibővül a kínálat a cee’d kombi változatával, a SportyWagonnal, novemberben pedig megindul a 3 ajtós változat gyártása, ami pro_cee’d néven kerül piacra.


2009. január
Megjelenik az USA-ban megfogant, Koreában fejlesztett és Európában finomra hangolt KIA Soul crossover, melynek formája szinte azonos 2006-os, detroiti autókiállításon bemutatott koncepcióautóval.

2009. február
Megkezdődik a KIA cee’d START-STOP elektronikás ISG típusának forgalmazása.

A rendszer lényege, ha az automatika úgy érzékeli, az autó megállt, illetve a sebváltó üres állapotában, sebessége 4km/h alá csökkent , a motort automatikusan leállítja.

Mikor a sofőr benyomja a kuplung pedált, a motor a másodperc töredéke alatt újraindul, köszönhetően az ISG rendszer részét képező apró indítómotornak, mely az akkumulátor 75%-os töltöttségi szintjéig működik.

Ezeknek, a könnyebb váltószerkezetnek, illetve a kisebb gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsoknak köszönhetően, egy normál városi használatnál, az ISG rendszer akár 15% kevesebb üzemanyag fogyasztás, illetve károsanyag kibocsátást eredményezhet.

2009. szeptember

A 63. frankfurti autoshow-n bemutatják a ráncfelvarrot cee’d-et, az új Sorento-t, és a KIA legújabb mini egyterűjét, a Vengá-t. Emellett a cee’d és Sorento egy-egy hibrid, Eco Dynamics változata is kiállításra kerül.

A KIA, miután 230.000 darab cee’d-et értékesített a nyugat-európai piacon, úgy érezte, eljött az ideje a modell megújításának. A márka Európában legkelendőbb modelljét Peter Schreyer főtervező vezetésével kívül-belül alaposan átszabták. Az új modell már a vállalat védjegyének számító hűtőrács legfrissebb változatát hordozza és még különlegesebb megjelenésével, illetve magasabb felszereltségével hívja fel magára a figyelmet.

A 2002-ben bemutatott Sorento hatalmas lépés volt a KIA számára. Innovatív stílusának, tartós kialakításának, terepjáró képességeinek és kitűnő ár-érték arányának köszönhetően a Sorentót mind a média, mind a vásárlók széles körű elismerése fogadta. Az ezt követő hét évben a Sorento több ezer olyan vásárló tetszését nyerte el, akik korábban nem is gondolkodtak KIA modellek vásárlásán. Az évek során közel 900.000 Sorentót adtak el világszerte, és ezzel a modell megnyitotta az utat a kisebb kategóriás KIA Sportage sikeréhez is.

Az új Venga annak a KIA No3 tanulmányautónak a közeli rokona, amely korábban a Genfi Autószalonon mutatkozott be. Stílusos megjelenésével és élvezetes vezethetőségével kitűnik  az egyébként unalmas szegmensből.

Az Európában tervezett és gyártott 4068 mm hosszú KIA Venga osztályában szokatlanul nagy, 2615 mm-es tengelytávval rendelkezik, emellett pedig 1600 mm magas, így utastere is rendkívül tágas. Az innovatív térelosztásnak köszönhetően a Venga újraértelmezi az egyterű autókról alkotott általános képet, hiszen belső térkínálata egy nagyobb méretű alsó-középkategóriás járműének felel meg, ugyanakkor teljes mérete alapján a kiskategóriába sorolható.

Az Európában kifejlesztett 1.6 literes benzinmotorral, 15kW-os, 105 Nm leadására képes villanymotorral, fokozatmentes váltóval, és a KIA start-stop (ISG) elektronikájával szerelt új cee’d hibrid károsanyag kibocsátása, mindösszesen 96 g CO2/km.

A németországi kutató és fejlesztőközpontban megalkotott 40kW-os 55 lóerős villanymotor, és az 1.6 literes kétlépcsős-turbós, 164 lóerő leadására képes U2 CRDi dízel kombinációja, dupla kuplungjának köszönhetően teljesen automata, vagy szekvenciális kézi váltómódban is használható, miközben károsanyag kibocsátása 119g CO2/km.