• augusztus 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

Első égők cseréje – KiberLovag

írta: Hírszerző - 2008. szeptember 20.

Van aki szereti, van aki nem, ha rám tör a rizsa, mindenesetre sok képes, részletes dokumentáció következik… a téma az első égők cseréje… :) Akit nem érdekel, ne olvassa… :p

Elöljáróban annyit, hogy írtatok módszert az index fórumon, de jómagam nem tartozom a kis kezű emberek közé, ergó, mikor bepróbálkoztam vele, pár dolog nem stimmelt… egyrészt felötlött bennem a női nemi szerv ideális mérete (már ha van ilyen, és bocs, ha obcén volt), másrészt azt a hiányosságot véltem felfedezni, hogy “vazelinos” kézzel még csak-csak ki lehet cserélni az első lámpatestek bizonyos égőit az ismertetett módszerel, de mondjuk egy indexnél már használhatatlan a dolog… Az alább ismertetett módszernél ráadásul nem kell az aksit kiszedni, és a másik oldalon sem kell a külső relé-, és biztosítékházat kipattintani…

Csapjunk hát a lovak közé, elsőként lássuk, mi is került bele:

Nem egy túlbonyolított dolog ez, a Homasitában 2500.- péz körül volt egy pár… magam részéről nem a hivalkodás (iszonyatkék-kamu-xenon-untánzat) a cél, és nem akarok semmiféle utólagos xenonos történetbe belebonyolódni, ahogy a 100W-os foncsorégetésnek sem vagyok híve… ez 55W, és papíron 50%-al többet ígér (fényerő), mint az átlag égők, a gyári Philipsnél mindenesetre jobb, még ha nem is 50%, legyen mondjuk csak 30%… fene se fogja megmérni… nem vakít, nem csicsás, és nem igényel semmi extrát… (a gyári égők tök jók tartaléknak, mert nekem, és mint olvastam sokaknak H4-es tartalék-készletet adtak valamilyen oknál fogva…)

Bonyolult eszköztár nem kell a művelethez, elég egy kis lapos csavarhúzó, meg egy 10-es villás… én kényelmes vagyok, hát használtam egy 10-es dugót is, de nem feltétel… Ahogy szokták mondani a főző-showkban: “minden háztartásban akad egy…” :)

Lássuk a szerelés menetét, első körben el kell távolítanunk a zárhíd feletti műanyag fedőt…

Ez elég rettentőn hangzik, de leginkább esztétikai elem, és mindösszesen 9db “bolha” tartja… ja, hogy mi az a bolha? Nos OK, térjünk ki erre is:

Alább, az első képen egy kiszedett “bolhát” tartok, igen, ez egy kis műanyag patentféle, vagy önfeszítő szegecs, de a szakzsargonban csak “bolha”… a második képen nyugalmi állapotban látható. Szóval a bolhát marha egyszerű kiszedni. A közepe láthatóan külön áll, ezt kell egy kis csavarhúzóval lenyomni, ekkor pattan egyet, ezután alányúlva már kint is van. Nyugi, nem törik könnyen, és minden boltban kapható! :) Az “igen bonyolult” visszarakást a maga idejében, addig is szedjük ki, mind a 9-et, és rakjuk őket félre, hogy a fenti burkolatot leszedhessük!

Következik a fényszóró rögzítő csavarjainak eltávolítása, a bal fényszórón mutatom, a túloldal persze szimetrikus. Három csavar maga a fényszóró-testet rögzíti, de egy negyediket is ki kell szedni, hogy a lökös műanyag tetejénél nyerjünk egy kis rugalmasságot… Mindegyik csavar 10-es, a felsőknél kényelmes a dugó-kulcs, az alsónál tán jobb a villás, főleg baloldalt. Ha kiszedtük őket, akkor a harmadik képen látható csavar mellett picit emeljük meg a lökös műanyagját, hogy a jól látható műanyag fül fölé emelkedjen.

Következik a fényszórótest kiforgatása. Az első képen látható a fényszóró alapállapotában. Aztán ahogy kiszedem, a módszer a következő. Kicsit előre húzva a két sarkánál meglazítom, feszíti magával a lököst, de ez bőven belefér. Ha már alá tudok nyúlni az ujjammal, akkor felfelé billentem, amíg alul kibújik a lökös mögül, ezután megint egyenesen előre, a sarkainál segítve, igény szerint, kicsit jobbra-balra kell játszani vele. Az utolsó két képen a kibillentett bal fényszóró-test látható.

Megfigyelhető, hogy a kábelek elég tartalékkal rendelkeznek, hogy az egész jól kiforgatható legyen, így kényelmesen eltávolítható bármelyik égőhöz tartozó zárókupak. Figyelem! A kupak visszarakásánál ügyeljünk, hogy jól zárjuk, mert különben párásodhat belülről a búra! Az egész műveletet célszerű száraz időben végezni amúgy, hogy ne a párás levegő kerüljön a fényszóróházba, később kicsapódást eredményezve! Cseréljük hát ki a kívánt égőt (jelen esetben a tompítottat), majd rakjuk vissza a zárókupakot gondosan! Mivel kényelmesen hozzáférünk, az égőről egyszerű lehúzni a kábeleket (ha szorul, a kis csavarhúzó segít aláfeszíteni), majd a rögzitőrugót kiakasztjuk, égő ki, égő be (a fülecske értelemszerűen illeszkedik, minden H7-es ilyen). Persze az égőknek a foglalatát szabad csak tapogatni, de ez gondolom nem újdonság, a dobozokon is jelölik… A rugót visszaakasztjuk, kábelt rádugjuk, és zárókupakot a helyére. Célszerű benézni elölről, nem-e ferde, de ekkora helykínálatnál aligha hibázhatunk. Aztán mielőtt visszarakjuk a fényszóróházat, próbavilágítás sem árt! Látható az előtte-utána fotó, az általam használt égő kicsit fehérebb, és erősebb, igaz ezt a fénykép ilyen fényviszonyok mellett nem igazán adja vissza.

A fényszóróházak visszarakása nem lehet probléma, a szétszedési művelet tükörképe az egész, ha ki bírtad szedni, vissza is megy, nem bonyolult. Célszerű a három rögzítőcsavart meghúzni, ellenőrizni, hogy minden az eredeti helyzetben van, majd a lökös csavarját betekerni. Ha mindkét ház a helyén, és minden égő világít bennük (érdemes tesztelni), akkor mehet vissza a felső takaró-műanyag is. Igazítsuk a helyére (adja magát rendsen), majd tegyük vissza a bolhákat! Ahogy korábban már ezt a képet láttuk, a bolha közepét fel kell húzni, ezután betolni a helyére a karimánál fogva, majd az ujjunkkal egyszerűen addig nyomni a közepét, amíg szintbe nem kerül… marhanehéz… :)

Remélem segít ez a kis írás többeknek, HTML ujjgyakorlatnak mindenesetre kiváló volt. Ha valami nem klappol, a fent linkelt fórumon általában megtalálható vagyok, több rutinos kollégával egyetemben, de azért azt tegyük hozzá, ha nem érzel magadban elég műszaki perverziót, jobb, ha az egészet rábízod egy “szagszervízre”, vagy egy megbízható haverra, aki fogott már kalapácsot a kezében valaha… :) Felelősséget természetesen nem vállalok… :p