• június 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

Új KIA Magentis

írta: Hírszerző - 2008. október 29.

A „KIA új arculatát” képviselő megújult 2009-es Magentis-t, a KIA formatervezői csapata alkotta meg Koreában, Peter Schreyer, a Kia Motors Corporation vezető tervezője irányításával.

Megőrizve az előző modell jó kezelhetőségét, tágas belső terét, remek minőségét és értékarányosságát, a megújult, 4,8 méter hosszú, elsőkerék-meghajtású szedán vonzóvá teszi a KIÁ-t a D-szegmens vásárlói számára.

Hogy még vonzóbbá tegyék az autót – különösen az európai vásárlók számára –, a 2009-es Magentis már nem a korábbi, konzervatív külsővel került a piacra, hanem egy vadonatúj, dinamikus és egyedülálló kialakítással – a jármű külsejét és belsejét tekintve egyaránt.

A megújult Magentis teljesen új kinézete részeként az autó orrát 45 mm-rel, míg a farát 20 mm-rel nyújtották meg – így az autó teljes hosszúsága eléri a 4800 mm-t. A tengelytáv, a szélesség és a magasság nem változott, azaz maradt az eredeti 2720 mm, 1805 mm és 1480 mm.

A KIA megújult Magentis szedánjának vásárlói a legtöbb európai országban választhatnak két különböző szintű felszereltség (LX és EX), valamint a dízelmotor (2 literes, választható „nagy-” illetve „kis-” teljesítményű változat) és két benzinmotor (2 és 2,7 literes) közül. Mindegyik motor megfelel az Euro4 szabványnak, és a modelltől függően a motorok öt- vagy hatsebességes kézi, illetve négy- vagy ötsebességes automata váltóval vannak felszerelve. Ezen kívül tetszőlegesen választható felszerelések széles skálája is várja a vásárlókat.

Kizárólag az európai piacon a Kia kétliteres CRDi dízelmotorja két változatban is kapható az LX és az EX modelleknél egyaránt. A megújult Magentis nagyteljesítményű motorja 10 LE‑vel többet, azaz 150 LE-t képes leadni 3800-as percenkénti fordulatszám mellett, míg maximális nyomatéka 1800-2500 percenkénti fordulatszámnál 305 Nm. Ennek a motornak a 136 LE-s változata is kapható majd egyes országokban, amely megfelel a helyi adózási szabályoknak.

Lényeges változtatásokat vezettek be a KIA kétliteres, „Theta‑II” elnevezésű benzinmotorjánál, amely az LX és az EX modelleknél egyaránt kapható.
A Theta-II motort, amely lenyűgözően csendes, gazdaságos, erőteljes és a lehető legfejlettebb négyhengeres erőforrás, folyamatosan változtatható kettős szelepvezérléssel (CVVT), un. „szuper” gyújtógyertyákkal és variálható szívórendszerrel (VIS) látták el.
6200-as percenkénti fordulatszám mellett 164 LE-t (+19 LE) ad le, és 4600-as percenkénti fordulatszám mellett a maximális nyomatéka 197 Nm.

A KIA felső-középkategóriás, megújult Magentis EX modellje erőteljes, jól reagáló, négy vezérműtengelyes, 2,7 literes V6 „Mu” folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) ellátott motorral kapható. Legújabb változatában ez a teljesen alumíniumból készült, a Delta-családhoz tartozó motor 193 LE-t és 250 Nm-t ad le 4500-as percenkénti fordulatszám mellett, az ikerkipufogók pedig megkülönböztetik ezt a modellt a korábbiaktól.

A „D” szegmensben szokatlan módon mindhárom Magentis motor kapható automata sebességváltóval, bár alapfelszereltségként a 2 literes benzinmotor ötsebességes kézi, a 2 literes dízelmotor hatsebességes kézi, míg a 2,7 literes V6 motor ötsebességes automata váltóval van ellátva.

A 2 literes benzin- és dízelmotorok felárért megrendelhetők négysebességes, kifejezetten a Magentis számára kifejlesztett és tesztelt automata váltóval is. Mindhárom, a KIA Sport Mode rendszerével ellátott automata váltó lehetővé teszi a vezető számára, hogy a teljesen automata sebességváltást vagy a vezető által szabályozott szekvenciális kézi váltást válassza.

A megújult Magentis belső tere új műszerfallal, műszerelrendezéssel, középkonzollal, sebességváltó-retesszel, kárpittal és színekkel kerül forgalomba.

A kör alakú mélyedésekbe süllyesztett műszercsoport egyetlen blokkban található, a műszerek és a középkonzol hátsó megvilágítása sportosan piros, a sebességváltó-retesz pedig egy ovális, krómból és csiszolt alumíniumból készült foglalatban található. Míg a műszerfal felső felszínének színe matt fekete, az alsó borítások, a dekorlécek és az ülések bőrbevonatú kárpitja egyszínű fekete vagy a fekete-szürke kombinációja.

A korszerűsített középkonzolt minden megújult Magentis modellben a gyárilag beépített RDS rádió/CD-lejátszó teszi hangsúlyossá, amely MP3-kompatibilis, és AUX-csatlakozóval rendelkezik.

Megőrizték a korábbi modellek tágas belső terét, így öt felnőtt is kényelmesen utazhat a megújult Magentis-ben, és sok hely jut csomagjaiknak is a 425 literes (+5 liter) csomagtartóban.

A vásárlók kilenc különböző modell és nyolc szín közül választhatnak A megújult Magentist Koreában gyártják a KIA hwasungi gyárában. Ősszel a KIA európai autószalonjaiban is kapható lesz a teljes Magentis modellválaszték nyolc különböző egyedülálló színben.
Két új szín is bővíti a palettát: a bronzmetál (Metallic Bronze) és a tintakék (Inky Blue). Emellett továbbra is választható hat népszerű szín: piros (Charming Ruby Red), ezüst (Bright Silver), gyöngyházfehér (White Pearl), ébenfekete (Ebony Black), fehér (Clear White) és éjféli szürke (Midnight Grey).