• augusztus 2017
    H K S C P S V
    « jan    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  


  • Kedves Látogatónk!

    Üdvözöljük a ceedclub.hu weboldalon, mely Magyarországon a legtöbb taggal rendelkező KIA cee'd klub. Ha Ön is érdeklődik a KIA cee'd iránt, esetleg tulajdonosa egynek, olvassa rendszeresen oldalunkat, melyen sok hasznos tapasztalatot, tesztet és ajánlatot talál az autóval kapcsolatban. Szíves figyelmébe ajánljuk tematizált fórumunkat, ahol egy rövid regisztrációt követően értékes információkkal gazdagodhat.

    Az itt közzétett bármely információ, nem a KIA Magyarország hivatalos álláspontja, csupán felhasználóink véleménye és tapasztalata, melyekért az oldal üzemeltetői nem vállalnak felelősséget!

    Kellemes időtöltést kívánunk!

    Üdvözlettel: ceedclub.hu-team
  • hit counters
    látogatónk volt eddig



  • Fórum

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • KIA Magazin







  • Autós hírek

  • Időjárás

  • Társoldalak

  • WYW Globl Directory Hun-Web Linkek Weblink Linkgyjtemny

1.4 CVVT vs. 1.6 CRDi pro_cee’d

írta: Hírszerző - 2008. november 14.

Az elmúlt napokban szerencsém volt kipróbálni egy EX felszereltségű, elektromos plus csomaggal ellátott 1.6 CRDi pro_cee’d-et. Mivel másik tesztalanyom, az 1.4 benzines, egy ötajtós változata is EX felszereltségű volt, így a kínált extra szolgáltatások összehasonlítása szinte teljes mértékben felesleges.

Az egyik legnagyobb, és leglátványosabb belső különbség a kárpit színe volt. Megtapasztaltam, hogy a fekete burkolaton is tökéletesen meglátszanak a cipők okozta sérülések, és koszfoltok.

Mikor édesapám először pillantotta meg a háromajtós változatot, egy Audi A3-hoz hasonlította. Lényegében nem tévedett sokat, hiszen a pro_cee’d főtervezője nem más, mint Peter Schreyer, aki olyan autók formatervét alkotta meg, mint az Audi TT.

A két cee’d modell méretre nem nagyon különbözik egymástól, ám sportos formájából kifolyólag, a pro_cee’d néhány dologban elmarad a családi változatától.

Csomagterük, felhajtott ülésekkel azonos, 340 liter, ám azokat lehajtva a pro_cee’d már pár literrel elmarad riválisától.
Persze sokakban felmerülhet a kérdés, hogy azonos méretű autóknál hova tűnik ez a néhány liter?
Sajnos a pro_cee’d hátsó üléseinek csak a háttámlája dönthető, így könnyen kiszámolhatjuk, az ülőlapok és lábtér térfogata kereken 90 liter.

Egyébként a fejtér és lábtér, még a háromajtós változatban is bőséges, de a hátul utazók ennek ellenére is kevesebb kényelemben részesülnek, mint az ötajtós, hatchback változatnál.
Sem háttámlából kihajtható könyöklő, sem nyitható hátsóablak nem kényezteti őket, ellenben kapnak nyak magasságában kezdődő oldalablakokat, illetve egy „szülés megindítására, vagy vesekő elhajtására tökéletes” hátsó rugózást.

Persze ez a keménység nem csak a kiváló úttartást biztosító sport csomagnak köszönhető, hanem a gyárilag 17”-os kerekekre szerelt 225/45 –ös méretű Michelin abroncsoknak is, melyek az apróbb úthibákon tovasiklanak, a nagyobbakon viszont olyat ütnek, mint az erjedt almalé.

Az elektromos plus csomag részét képezik a három fokozatban fűthető első ülések, gombnyomásra behajló visszapillantó tükrök, illetve egy sebességtartó tempomat, mely a diesel nyomatékával együtt, tökéletes párosítás.

No, és ezzel el is érkeztünk a legfőbb különbséghez, azaz a motorhoz. Míg a számadatok, illetve egy rögtönzött teszt alapján, a két autó azonos idő alatt gyorsul fel 100 km/h-s sebességre, addig érzésre a diesel jó 2 másodperccel érződik gyorsabbnak.
A turbó bekapcsolásakor a kaszni olyan iramban indul meg, mintha a szőnyeget rántanák ki a lábunk alól. Ám a rövid alsóbb fokozatok miatt, ilyenkor rendesen pakolgatnunk kell a sebességváltót.
Mivel a turbó 2200-as fordulat környékén kapcsol, így egy nagyobb gyorsítás során olyan érzésünk támad, mintha zsinóron húznák az autót. Ez az érzés akkor sem változik, ha négy felnőtt veszi birtokába az autót. Így egy hegyi szerpentinen, vagy autópályán öröm vele egy autózás.

Egy autós magazin tesztjei alapján a gázolajos változat minden sebességnél halkabb, ám ez a városi közlekedéskor számomra nem igazolódott. Míg a benzines változatot 40-50 km/h tempónál kapcsolhatjuk 5. fokozatba, addig a dízelt 60-70 km/h alatt 4. fokozatban kell tartani. Ilyenkor jól hallható a dieselekre jellemző kerregés, bár tény, hogy halkabban, mint más autótípusoknál. Igazából a diesel, az autópályán érzi magát elemében.

Ekkor nagyon kell figyelnünk a műszereket, ha nem akarunk egy RS Octáviával, vagy épp egy Audi TT-vel versenybe szállni. Azért az 1.4-es motort sem kell félteni, hiszen egy személlyel, bármely tempónál felveszi a versenyt, gázolajos testvérével.

Ha engem kérdeznének, melyiket vegyük, azt mondanám a benzinest, ha ritkán autópályázunk, vagy kevés kilométert megyünk évente, de mindenképp dieselt, ha nagy a család, illetve szeretünk lendületesen, sokat autózni.

Egyet azért le kell szögezzek:
Bármelyik motort is választjuk, biztosak lehetünk benne, hogy kategóriájának egyik legjobbját kapjuk, és egy kiváló menetteljesítményre hangolt szív dobog majd kedvenc autónk motorterében.